Tid for hageplanlegging

I dag har det vært et forferdelig ruskevær! Det har blåst og regnet, og rett og slett vært utrivelig.

Egentlig var planen i dag, å rydde litt på garasjeloftet, men siden Jarle måtte på jobb, gadd jeg rett og slett ikke dette alene.

Derfor benket jeg meg til med kaffe, stearinlys, pc og tegnesaker.
Nå var det tid for hageplanlegging!

 

Området som skal til pers er pynten og skråningen nedenfor verandaen…

Det er skrått terreng, bratt fjell på utsiden, og mye fjell. Noe som tilsier lite jord og derfor vanskelig å beplante.

Men jeg har mange ideer på hvordan det kan bli.
Nå er første utkast kladdet ned…

 

Utfordringen er at min kjære også har tanker og ideer.
Og hans forslag er laaaangt fra mitt førsteutkast…

Dette kan bli en lang runde å gå kjenner jeg… 🙂

Siden jeg har en VELDIG god ide, men som Jarle mener det ikke er plass til, måtte jeg trosse vær og vind, kle meg i regntøy og sydvest, og kjempe meg igjennom stormen, for å gå på befaring.  Det er 7 meter Jarle. Det er plass nok!

Men for all del. Det er ikke dumt det han tenker heller. men kanskje ikke så lett å forstå etter hans hurtig-tegning. 🙂

Jammen er det godt at det er tidlig i januar enda, så vi fremdeles har lang tid på oss til å bli enig.

Et tips til andre som har lyst til å lage en hageplan er å gå inn på din kommunes side, og hente ut plantegningen på din eiendom. Da får du både hus og tomten i riktig skala. Så kan du bare tegne i vei!

Flere enn meg som har begynt med planlegging for årets sesong?

Ønsker deg uansett en fin-fin lørdag!

2 kommentarer
    1. Jeg ler 🙂 Kan både se dere for meg OG høre dere 😉
      Og jeg holder med deg. Av 2 grunner. Fordi du er nok mer interessert i hage og faktisk har evnen til å se det for deg…og av lojalitet 😉
      Så flink du er som planlegger! Her går alt etter innfallsmetoden og det jeg legger min elsk på når jeg er på hagesenter 😉
      Skulle nok ha planlagt fra begynnelsen jeg også, ja 🙂
      Kos deg med planer og drøm deg bort, brått så er vi der og kan begynne igjen. det blir godt.

      God søndag.
      Klem

      1. Åååå… Tusen takk kjære deg. 🙂
        Jeg trenger alltid noen på min side. Nå driver vi å forhandler… 🙂
        Blir spennende uansett, tenker jeg.
        Men når jeg ser hagen din, fungerer det helt fint med innfallsmetoder også. Har vel vært mest av det her også. Og det funker delvis. Blir litt dyrt i lengden da, når planter dør, og blir borte i alt annet. Sånn sett er det fint med en plan. 🙂
        Klemmer i fleng!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg