Utebelysning

Når man bor på landet, og er omringet av skog og mørket, er det viktig med utelys.

I dag skal jeg vis frem noen av de flotte utelampene vi har rundt i hagen.

 

Denne lampen er vi så fornøyd med, så den har vi flere av på flere steder i hagen.

Her står en ved siden av smijernspergolaen. Den lyser den opp gangstien vår fra trappen nede og opp i hagen…

Her er en annen, men lik, lampe som står nede på gårdsplassen, og lyser opp foran låven og nedenfor bakken…

Vi synes de er så flotte!

I sommer kjøpte vi samme type lampe, men til å henge på vegg.
En lampe på stabburet, og tre stykk på låven…

På disse bildene er det sol og sommer, og lampene er mer til pynt enn til nytte.

Nå i mørketiden derimot, har de vært med på å skape mangt et nydelig kveldsbilde.
Lyst opp der vi går. Og det er med på å komme gjennom vinteren med et smil.

Hver av lampene ser jeg som på en liten sol, i påvente av den virkelige solen, som lyser fra tidlig morgen til sen kveld.

Jeg sier bare: Jeg er klar!

Vår, sol og sommer… Kom til meg!

 

6 kommentarer

Siste innlegg