Adventstake bare litt for sent

Som vanlig ligger jeg etter tidsskjema. Adventsstaken ble pyntet i går kveld. Eller, det er ikke staken som ble pyntet, den kjøpt jeg ferdig pyntet. Men lysa fikk en liten “advent-stæsj” med litt hyssing, litt grønt, en kongle og tallene som hører med…

Så nå brenner vi omsider det første lyset, kun noen dager for sent…

Så lurer jeg på noe… Er det lov å tenne på alle 4 lysene på en gang – nå for eksempel?
Det er jo så dumt at lysa brenner i forskjellige høyder… For jeg brenner aldri ned de 4 lysa. Og da blir de litt ubrukelige etterpå. 🙂

I kveld er det rengjøring som står på tapetet, og det synes jeg er SÅ kjedelig. Så da er det kjekt med noen pauser. Og da er det jo veldig hyggelig å blogge litt! 🙂

Ha en fortsatt strålende kveld!

#advent #adventstake #fredrikstadblomster #lys #jul #interiør

15 kommentarer
    1. Hildemor: Hei og tusen takk for veldig hyggelig hilsen! 🙂
      Det har blitt lite blogging på meg den siste tiden, men det var veldig koselig at du etterspør innlegg. Skal prøve å skjerpe meg litt… 🙂
      Ha en FIN helg!
      Line

    2. Hei du 🙂 Liker bloggen din kjempe godt, synes bare du kunne blogget litt mer 🙂 Det er veldig inspirerende å lese og se hva du gjør. Jeg blogger selv, og blogger altfor lite så jeg får samme beskjed.
      Glad helg til deg
      Klem fra Hildemorsverden

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Lysene er store, og det tar laaaang tid å brenne de ned. Og når julen er over, er jeg SÅ ferdig med rødt. Da kvitter jeg meg med alt det røde, kjøper Primula i lyse farger, og venter på våren… 🙂

    4. Her bare blunket det litt i lampene, så var det strøm igjen. Vi sto midt i kokingen av brente mandler, så det var bra vi hadde strøm!!! Det er jo ingen regel uten unntak, da kan man tenne fire lys og glede seg over det uansett tenker jeg! Ha en vakker mandag. Her er det fridag med julegaveinnpakking, litt vasking og bakst. Litt ille å se på mine nypussede vinduer etter stormen, men jeg gjør det ikke om igjen i dag!

    5. natheless: Det er jo en god ide. Nå ble det alle 4 her, siden vi hadde en lang strømstans på lørdag ettermiddag og kveld. Da tenkte jeg at det var visst “meninga” at de skulle tennes… 😉

    6. en koselig adventstake.Jeg mener no att det skal brenne et lys for hver søndag,men det blir jo litt en smaksak også :)) jeg gikk for telys i år og brenne det ned for hver søndag ))

    7. Så fint det ble med de blanke lysene. Jeg brenner dem etter hverandre, ett og ett, og i år får vi jo god tid til å brenne fire lys før jula ringes inn. Jeg har er skål med sand, steiner og kuler som jeg brenner lysstumper i etterpå. Da er alt plutselig borte! Kos deg i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg