Da startet ompottingen

I dag har jeg fri fra jobben.
Spørsmålet er da hvordan jeg ønsker å benytte denne plutselige og veldig kjærkommen fridag.
Kanskje jeg skal vaske huset? Eller rydde i klesskapene? Skapene på vaskerommet skulle også vært ryddet…
Men egentlig har jeg bare lyst til å ordne med blomstene i lysthuset, lese om hage, drivhus og blomster.

Så da har jeg inngått et kompromiss med meg selv… halve dagen med huslige sysler, resten med det morsomme!

Og nå anser jeg meg selv som fornøyd med vasking og rydding så nå går jeg ut i lysthuset jeg!

Vil du være med?


Den lille snøen som kom, ser ikke ut til å ville smelte, enda så veldig jeg ønsker den bort.

En liten smugtitt gjennom vinduet…


Ser på Pelargoniane! Se så flotte de er!
De har fått mange blader etter at de ble klipt helt ned i høst. Og nå venter de nok i spenning på at jeg skal gi de litt ny god-jord!

Nå er vi inne i lysthuset…
Her har jeg gjort klart til ompotting…

Så ser vi oss rundt…


Her står det Pelargonia, oliventre, afrikaliljer, rosmarin og eføy.

Så har vi andre siden…


Her er det papigøyeplante, flere afrikaliljer, urner med liljer og lavendel.

Og tar vi en titt i midten av lysthuset…


Her er det fire engletompeter og en diger jukkapalme. I bakgrunn står et appelsintre som ikke fikk nok vann i høst (sukk så dum jeg var å ikke passet bedre på), et druetre med visne blader, men som heldigvis har fått en nytt skudd.  Så da har vel forhåpentligvis det klart seg over vinteren!

Nå er første pelargonia på plass på plantebordet…

Ny jord står klar…
Så da er det bare å sette i gang!

Om du lurer… JA jeg koser meg! ♥

Ha en strålende dag!

#hageforberedelse #ompotting #pelargonia #hage #fridag #lysthus #vinteroppbevaring

2 kommentarer
    1. du skulle hatt et stort orangeri du der plantene dine kunne kost seg året rundt uten å måtte tenke på att dei skal ut ) et orangeri der dere kunne sitte inne ilag med plantene og nyte en god kopp kaffe ) du har så mange fine planter ,og du minnet meg på mine pelargonier,tror jeg skal ta dem ut fra vinterdvalen nå )) nyt ettermiddagen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg