Tennåringsdøttre

Phuuu !!!
Hvor mye skal egentlig en mamma tåle?
Er det faktisk mulig å få en ungdom SÅ sint i løpet av 3 ord: Rydd rommet ditt…

3 ord og du får en eksplosjon!
Jeg var da ikke sånn? Helt sikkert! Jeg kan ikke ha vært sånn!!!

Og er jeg virkelig så streng?
ALLE andre får lov til å pearse seg overalt! 
ALLE andre får lov til å sove hos kjærsen sin!
ALLE andre får gå på kveldskino på lørdag!

De andre foreldrene er så kule de!

Men ikke jeg!
Kun 1 pearsing!
Nei, man overnatter ikke hos kjærsen før man er kanskje rundt 30 år…
Og kino kan man gå på litt tidligere…

Eller kanskje jeg overreagerer ?

BREV TIL EN MOR

En mor kommer inn på sin datters soverom og finner et brev på hodeputen
hennes. Med bange anelser og skjelvende hender åpner hun og leser det:

Kjære mamma.

Du må ikke bli lei deg for dette brevet. Jeg har reist ut i verden med min nye kjæreste. Han er ordentlig kjekk med alle piercingene og tatoveringene sine.

Men jeg har flere gode nyheter. Jeg er gravid, og jeg er sikker på at vi kommer til å bli lykkelige i den store campingvogna Kent Ståle har på MC-klubben i de svenske skogene. Han vil ha mange flere barn med meg, og det er jo min drøm også!

Jeg har lært at hasj ikke er farlig, og vi skal dyrke det til oss selv og vennene våre, som gir oss all kokainen og ecstacyen vi måtte ønske oss.

I mellomtiden ber vi for at de finner en kur for AIDS slik at Kent Ståle kan bli bedre, han fortjener det.

Ikke vær redd for meg, jeg er femten nå og stor jente. Jeg skal nok komme på besøk en dag og vise deg barnebarna dine!

Din hengivne datter,
Anita

PS: Mamma, det er ikke sant. Jeg er hos naboen. Jeg ville bare vise deg at det finnes verre ting her i livet enn karakterboka mi, som ligger i skrivebordsskuffen min.

Klem!

Hmmm…

Da er det kanskje ikke så farlig om min datter har 2 pearsinger?
Eller går på kveldskino?
Men å overnatte hos kjærsten er helt uaktuellt!

Det er jammen ikke lett å være tennåringsmor…

Line ♥

6 kommentarer
    1. Takker så mye for tilbakemeldingenetil dere alle!!! Jeg er jo ganske fersk på dette her…
      Sara: Din tid kommer… 🙂
      Lene: Så fint at du liker bloggen min! Er fersk på dette her, vet du…
      Glad i deg også!
      Tonje: Du er heldig du! For du bodde ikke her til daglig… He-he… Sluppet veldig billig unna, har du! 🙂
      mlikes: Takker for tipsene dine! Skal ta rådene med meg i kampen med å oppdra tennåringene mine! Hyggelig at du var innom! klem

    2. Kino og piercing kan man slippe litt på, det med overnatting er litt vanskeligere! jeg var sammen med kjæresten et halvt år før han fikk ligge over, da var jeg 15 og et halvt. Men jeg fikk ikke sove der før jeg var 16. Funka fint! Er utrolig glad for at mamma og jeg hadde bra kommunikasjon, selv om vi krangla og smalt med dørene 5 ganger i uken!
      Et bra tips, som du kanskje har funnet ut av allerede. Gi barna muligheten til å bevise at du kan stole på dem. Første gang de skal på fest f.eks, hent dem i tolvtiden og forvent at de er edru. gjør det et par ganger, og utsett hentingen til halv ett, ett, halv to.., så venner de seg til å være ute å ha det gøy, men holde alkoholinntaket på null, eller et svært lavt nivå frem til de er gamle nok!:)

    3. Kjære Line.
      Avhengig jeg nå. Gleder meg til å lese bloggen din, hver dag!
      FANTASTISK, Jeg er jo ikke alene om å være en streng mor!!!!
      He he he, ler så jeg nesten griner av det flotte brevet mellom mor og datter. ;O)
      Her i huset har vi godtatt overnatting vi da! Da merker en at man har fått store barn!
      Ikke bare bare å sprade opp om morgenen i Eva`s drakt lenger!!!
      Du er herlig, glad i deg Line. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg