Til Egypt på ferie?

Nå laver snøen ned på Østlandet.
Og  lysten til å reise til varmere strøk, vokser for hver dag som går…

Vi har lyst til å reise til et varmt sted  – men ikke så langt… Derfor lurer vi på om Egypt er et fint reisemål.
Vi har aldri vært der før, men vi har jo hørt at det er fint der…

Derfor så spør jeg dere der ute… Har dere vært i Egypt? I såfall, hvor og kan det anbefales?

Vi er ikke så veldig kulturelle av oss. Men det vi ønsker er å reise til et varmt sted, for å nyte god mat og drikke, sole oss og lade batteriene…

Vakkert…

Så kjære alle der ute i kulden… Vi er veldig motagelig for tips og ideer, og takker så mye om dere har noen å dele med oss.

Ønsker dere også en god og varm kveld.

 

Alle bildene er hentet på Google.

7 kommentarer
    1. Tusen takk for alle tips og ideer.
      Det blir riktig så spennende i tiden fremover, for en ting er sikkert! Vi skal på tur… :-))
      Og planleggingen er nesten like spennende som selve turen. Det å glede seg til noe – det er deilg det!
      Klem fra Line

    2. Der kommer jeg til kort desverre. Har hatt lyst til å reise til Egypt selv jeg;)
      Men kusinen min var flere år reiseleder i Sharm-El Sheik, og anbefaler på det sterkeste.. selv nå etter at hun sluttet i jobben:)
      Men jeg har skjønt at man bør betale litt mer for et bedre hotell. Det funker best:)
      God søndagsklem fra Line

    3. Hei og hopp. Har vært i Sharm El-Sheik to ganger og har bare positivt å si om landet, om stedet, om folkene . om maten og om servicen!!! Rødehavet lå rett ved hotellkomplekset, hvor det var topp å bade, trene aerobic og snorkle. Ellers er det eks antall basseng i komplekset, hvor det er musikk, lek og moro, eller helt ro hvis en ønsker det! Nama-Bay ligger like ved, en liten by-ting med koselige boder, Hard Rock Kafe og mc Donald, hvis du ønsker det! Utflukter til Mosesfjellet i Sinai anbefales. Utrolig. Og tre dagers tur til Kairo. Må oppleves…God tur sier jeg bare (O:

    4. Jeg har vært i Egypt tre ganger, og liker meg der fordi du alltid er garantert sol og varme. Men synes folkene er temmelig innpåslitne, og det kan jeg ikke fordra!
      Har vært i Hurghada, bodde da på Grand Resort, et fantastisk hotell. Men selve byen Hurghada er en slitsom plass å være. Bråk og støv og ikke noe fint. Men her fins jo hotellanlegg hvor de har ALT og du trenger ikke utforbi murene engang for å ha en flott ferie. Om det er slik en foretrekker da. Jeg er mer der at jeg må se meg rundt og liker derfor ikke all inclusive hotell.
      Så har jeg vært i El Gouna, det er en rolig, nydelig liten plass en liten time fra Hurghada. Stille, rolig, flott strand og litt eksklusivt. Anbefales! Så kan du heller dra inn til Hurghada om du trenger litt mer liv rundt deg innimellom. Koster ca. 100 kr med taxi. Alle hotellene her er flotte. Kan få fra de helt enkle til all inklusive. Ligger noen bilder fra siste turen vår under fotobloggen min.
      Sharm el Sheik har jeg også vært i. Vi bodde på et hotell litt vekk fra sjøkanten. Det var litt kjipt. Fins mange flotte hotell med tean i tanga her. En fantastisk plass for snorkling og dykking. Men forfedelig mange innpåslitne selgere i butikkene. Det er riktignok 8 år siden jeg var her, så det kan jo ha skjedd en aldri så liten forandring på den tia.
      Lykke til – og god tur når du kommer så langt! :o)

    5. God morgen.Har ikke vært der men sønnen min var der på ferie,trur det var Sharm el Sheik det het ja,han skrytte veldig av stedet og spesielt av folket som bodde der:))lykke til med bestemmelsene og ha en fin dag

    6. Var i Egypt i påsken i fjor. Kjempeflott og garantert sol og varme. Det er flotte leilighetsanlegg der. Hadde All inclusive med nydelig mat og oppvarting hele dagen. Har hørt det er lurt å unnga å dra i desember og januar for da er det en del sandstormer og mye vind der. Sharm el Sheik er et nydelig sted, selvfølgelgi veldig “turistifisert” men det er det jo over alt nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg