Going to Rom

Åj-åj-åj… Jeg er sååå nervøs…

Jeg har blitt invitert med en leverandør på 3-dagers tur til Roma! Det skal visst nok være en fantastisk opplevelse, både når det gjelder arkitektur, historie og nyheter i jobbsammenheng…

Men for de som kjenner meg vet dere at jeg er og blir en “bonde i by`n”…

Sist jeg var på tur alene, skulle jeg ta toget fra Ski til Fredrikstad. Det høres vel ganske enkelt ut? Men for en slik bondejente som meg, gikk det som det måtte gå… Jeg endte opp på lokaltoget til Moss, hvor så min elskverdige mann, måtte legge om kursen, og kjøre fra Fredrikstad til Moss, for å hente meg…

Da jeg ble innvitert til denne turen, ble jeg selvfølgelig veldig glad. For når man er gjest på slike arrangement, opplever man gjerne ting man ellers aldri vil oppleve.

Så derfor takket jeg selvfølgelig JA.

Men så kom tankene…   “sukk”

Skulle jeg reise til Roma, uten noen kjente sammen med meg? Det vil si helt nesten alene?

Å nei… Det går nok ikke, tenkte jeg…

Dermed ringte jeg tilbake og takket for tilbudet, men dessverre valgte jeg å bli hjemme…
De kunne heller gi tilbudet til noen andre…

Men så etter flere telefonsamtaler, fikk de overbevist meg om at jeg burde reise…
Så da takket jeg JA allikevel :-))

Så nå gjenstår det å se da, dere… Kommer dette til å gå bra?

Min kjære skal kjøre meg til flybussen i natt, og han har gitt meg klar beskjed om at jeg IKKE under noen omstendigheter skal gå av bussen FØR den har ankommet Gardermoen. Og der skal det være en som møter meg…

Og deretter skal jeg være “en i gruppa”. Helt til jeg kommer tilbake til Gardermoen igjen…

Og da skal vel selv bondejenta klare seg vel?

Nå er kofferten pakket og jeg er klar, og veldig spent. Kjenner at jeg gledegruer meg…

Tvi-tvi…


Bildene er fra Wikipedia 🙂

16 kommentarer
    1. Hei:)
      Sååå heldig! Klart du må bli med, man sier ikke nei når man blir bedt med på Roma tur;)
      Jeg har aldri vært der selv, men datteren min var der i fjor sommer, så jeg har sett mange herlige bilder derfra:)
      Så nå kan jeg glede meg til flotte bilder fra Roma på bloggen din?;)
      Ha en fin tur og kos deg masse!
      Klem Line E.

    2. Det er godt det ikke er så langt fra Moss til Fredrikstad, og at du har en veldig snill husbond 😉
      Et lite tips fra meg, er å alliere seg med bussjåfør eller togkonduktør. De er som regel veldig snille og hjelpsomme hvis man sier fra at man er usikker på hvilken buss/tog man skal på og hvor man skal gå av.
      Jeg er sikker på at du kommer til å få en super tur! Og, de fleste synes faktisk det er ganske sjarmerende hvis man spør om å bli passet litt på – så ikke vær redd for å si fra til de andre i gruppa du reiser med. De vil helt sikkert ta godt vare på deg!
      Kos deg masse, jeg krysser fingrene for at du får en fantastisk opplevelse (og god trening)!
      Klem Linnette

    3. Kjære, kjære vakre dere! Tusen takk for hyggelige meldinger. Jeg er såååå nervøs, så jeg holder på å dåne. Kan ikke skjønne at det er mulig…
      Supergode klemmer til dere alle… 🙂

    4. Å så heldig du er 🙂 Roma blir kjempeflott, og med leverandørtur blir det helt sikkert en spennende opplevelse blant folk med samme interesser. Kos turen og nyt 🙂 En gang bondejente, alltid bondejente, men det hindrer ikke en Romatur allikevel 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg