Høstmodus

Hagen er i høstmodus – Og det er jammen jeg også…

Som vanlig når september kommer – blir jeg automatisk dårligere på å vanne sommerblomstene.
Lurer på om det er en psykisk tilstand?  :-))
At jeg må ta livet av de stakkars blomstene, så jeg med god sammvittighet kan pynte med lyng og andre "høst-ting".

Ikke vet jeg – men jeg gjør det hvert år!

Bilder av de stakkars uskyldige, har jeg ikke hjerte til å vise frem.  🙂

Nå er snart tid for mørke kvelder, stearinslys og fyr i peisen…

Vi har startet med lys – men peisene står klare og venter på den første regnfulle dagen som kommer…

Vi har alltid lys tent på kvelden… Det gjør meg glad!
Peisen er gjort klar, men vi har ikke tent opp – så oliventrærne får stå der en stund til…

Grua på kjøkkenet, som er vi så glade i! Vi brenner i den hver eneste dag hele vinteren.

Sommerstid brenner lysene i den gamle stekepannen, men det ligger klart til opptenning også der… :-))

I dag har det vært en strålende dag her på østlandet! Og det ser ut til å bli nok en fantastisk dag i morgen.

Og i morgen kommer naboen for å treske jordene for oss!  :-))

Jeg ønsker dere alle en riktig god natt.

Klem fra Line ♥

2 kommentarer
    1. Hei og god kveld i stua!
      Ja, det blir ikke lenge før det brenner i peisene her også…
      Blir fort litt huskaldt!
      Trappa, ja… Hmmm… Ting forandrer seg fort i Huset på landet. Nå har Jarle vært “skrugutt” som han kaller det, siden bilen til eldstedattra ikke har vært helt bra. Derfor er vi på stedet hvil. Men vi har planer om å starte med trappa til uken, hvis alt går som planlagt. Men veden skal i hus, og den må inn før regnet kommer.
      Ha en fin kveld!
      Klem fra Line

    2. God morgen.Du har det så koseligt hos deg,og for noen nydelige peiser dere har.Jammen var det lurt å bruke telys i peisen sommersdag.
      Jeg har startet sesongen med vedfyring.Selv om det er varmt om dagen så blir det kalt i huset siden sola aldrig kjem inn i huset.Hvordan går det med trappa deres?.
      Ønsker dere en fin søndag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg